01 júla 2008

Ako bolo na Konflikte v Rožňave

Po dlhom čase sa opäť vraciam k svojmu blogu, na ktorý som akosi v poslednej dobe zabudol (či už z nedostatku času alebo z prílišnej voľnosti). Snáď už nebudú také veľké časové "fugy" medzi príspevkami :-)

13. júna sa v Rožňave uskutočnil jeden z najlepších koncertov, aké tu kedy boli (ak nie vôbec najlepší). A trávniku rožňavského kúpaliska vystúpila v neskorých večerných hodinách kapela KONFLIKT. Ale prídem a k tomu, najskôr:

V prvom rade ďakujem organizátorom (agentúra Duna) za tento skvelý úžasný piatok trinásteho! Práve vteda spolu sa s Konfliktom na pódiu ukázali v Rožňave aj kapely Devil Street 13, Phoenix a Rómeó Vérzik.

Dávno som sa tak netešil na koncert ako na tento. Cestou nás (mňa a Maťa Bučka) posilnilo pivo v pol druha litrovej plastovej fľaši. Touto cestou by som sa chcel poďakovať pivovarom za tento úžasný objav - veľké pivové fľaše :-)

Kúpalisko v čase nášho príjazdu už "žilo". Mnoho fanúšikov v "štýlovom" oblečení poteší moje oko - dáva mi vedieť, že som medzi svojimi. Kým na pódium vyšla prvá kapela - Devil Street 13 - pretieklo ešte veľa piva a hrušky. Čo ma potešilo, bol Jury a celá jeho kapela. Hoci ich označujú za najlepšiu slovenskú kapelu na punkrockovej scéne, ani zďaleka sa nesprávajú ako "celebrity". Máloktorá kapela takého veľkého formátu príde aj medzi fanúšikov. Väčšinou sa skrývajú za stageom. Ale Konflikt ste mohli vidieť všade medzi ľuďmi. Je pravda, že najčastejšie pri stánkoch s pivom... :-) Ale pravdu povedať, Juryho som nevidel ešte nikdy piť (okrem Hardfestu 2007 v Jaslovských Bohuniciach :-D )

Rockabilly od Malej veľkej rieky (teda Malý Dunaj), ktorí si hovoria Devil Street 13, to rozbehli s veľkou parádou. Málokedy sa stane, že sa tak dobre poguje už pri prvej kapele. Za nimi nasledoval Phoenix. Fanúšikov potešili tým, že do davu hodili jedno svoje CD. A ja som mal to šťastie, že mi spadlo do ruky :-)

Ako šiel večer ďalej, počet ľudí aj množstvo pretečeného piva sa zvyšovali. Možno práve z toho dôvodu si na Rómeó Vérzik veľmi nepamätám :-D

A potom sa ozvali známe tóny - to sa na pódiu už objavil Konflikt. Začali myslím Posledným mohykánom. Toto intro akoby zvolávalo: "Hej, Konflikt začína, poďte pogovať!" A tak sa aj stalo. Pred pódium sa nahrnuli všetci, ktorí ešte vládali stáť na nohách.

Celý koncert bol "popiči". Po koncerte išli všetci do Collorsu, mne sa podarilo nejakým spôsobom dokrívať domov. A na druhý deň - rozbitá spodná pera (úraz pri pogovaní), ľahko narazená kostrč (to keď som nevládal, ta som sa hádzal na zem) a bolesť v ľavom kotníku (to vraj keď som "oddychoval na zemi, tak mi pár ľudí šlaplo na nohu).

Organizátorom veľká chvála a nekonečná vďaka; rovnako aj všetkým kapelám!!! - a to myslím s úplnou vážnosťou. Snáď sa čoskoro niečo podobné udeje znova!

Najbližšie by mala do Rožňavy zavítať ďalšia slovenská punková legenda - Slobodná Európa spolu so Živými kvetmi - 5. septembra. Rožňavskému organizátorovi sa však nedarí zohnať žiaden vhodný priestor na koncert. Odporúčili mu OKC - to bude koncert Slobodnej Európy vyzerať asi takto nejak: klikni tu :-D A to o sebe vyhlasuje, že je "jediný subjekt v Rožňave, ktorí tu organizuje kultúru" - aspoň tak sa predstavoval agentúre Lucie Bílej, keď sa im pchal do riti, aby mohol on zorganizovať jej koncert pod Krásnou Hôrkou. Je zvláštne, že také vyhlásenie podal človek, ktorý tu bol schopný za posledný rok zorganizovať len jeden malý jazzový koncert...

Žiadne komentáre: