06 júna 2008

Génius Tarantino

Včera sa mi veľmi zapáčil film Pravdivá romanca (True Romance, 1993). Scenár k tomuto snímku napísal známy režisér Quentin Tarantino. A dnes som si na portáli kultura.sme.sk všimol zaujímavý článok o tomto "maniakovi z videopožičovne", ako ho kedysi volali. Prečítať si ho môžete kliknutím sem.

To, že medzi bláznom a géniom je veľmi tenká hranica, je Quentin živým príkladom toho. Alebo by som skôr povedal, že on je mostom medzi tými dvoma extrémami.

Videl som niekoľko dokumentov z natáčania Tarantinových filmov (pre tých, čo len sťahujú DivX-y - takéto dokumenty zvyknú byť na DVDčkach :-). Odporúčam všetkým si tieto dokumenty alebo komentáre režiséra pozrieť. Okrem toho, že spoznáte pôvod jeho geniality, zistíte, že je to fakt filmový cvok - v živote som nevidel nikoho tak oduševnene o niečom rozprávať. Ten človek bol fakt zrodený pre film.

Navyše - Tarantina považujem za svojho prvého učiteľa. Jeho film Pulp Fiction ma priviedol k filmu a jeho komentár k tomuto filmu ma naučil základy filmovej reči.

Často ho však kritizujú za prehnané množstvo násilia vo filmoch. Na jeho obhajobu postačí jedna veta, ktorú som čítal kedysi niekde na webe: "Keď idete na koncert Metallicy, nekričíte predsa, aby to dali tichšie".

Keď sa hovorí o Tarantinovi, nesmie sa zabudnúť ani na Roberta Rodrigueza, ďalší režisér-cvok. Samozrejme, v tom dobrom slova zmysle. Niet divu, že tejto dvojke to tak veľmi klape.

Čo som tým chcel povedať?
"Lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť."
Kto nevidel Tarantina v akcii, nevie, o čom som tu písal. Preto odporúčam pozrieť si nejaký dokument z natáčania...

Žiadne komentáre: