24 februára 2008

HARDfest Story 2007

Vopred musím upozorniť, že tento "story" vzniká s podstatným časovým odstupom - zajtra to bude presne polrok. To znamená, že si niektoré veci už nepamätám, resp. si ich nepamätám presne, ako sa stali.

V krátkosti - HARDfest je jeden z posledných letných festivalov. Minulý rok to bolo 23. augusta. Je to taký malý lokálny (preto bolo pre všetkých nepochopiteľné, čo tam robia štyria magori z Rožňavy) punkový festival v amfiteátri v Jaslovských Bohuniciach (resp. v Springfielde, ako ich nazval spevák z HT). Vstupné nás teda nevyšlo draho - iba 150 Sk. Hlavným lákadlom boli pre nás najmä SPS, Konflikt, Slobodná Európa, HT, Editor a Digitus In Recto (ktorí aj tak hrali Horskú chatu).

A teraz stručne v bodoch najlepšie zážitky z HARDfestu:

- Týždeň pred HARDfestom som si zlomil palec, keď ma Kenzo naháňal, že ma ide ošťať a ja som v parku zakopol o kameň a predviedol nádherné salto. Škoda, že sa to potom odrazilo na HARDfeste tým, že som nemohol pogovať.

- Na HARDfest mala s nami ísť aj Oldieska, bohužiaľ, z určitých dôvodov to musela tesne pred festom odvolať. Takže sme šli v zostave Kuchty, Fonzy, Jurko a ja.

- Cestou v buse vzniklo niekoľko fráz, ktoré dodnes prinášajú zúčastneným úsmev na tvári. Za všetky spomeniem aspoň "Vysuňte tyč!" alebo "Chobot" (teraz sa smeješ, Kuchty, čo?)

- V buse (Trnava - Springfield) plnom pankáčov z celého okolia kolovala naša fľaška maliny. Hneď tam bolo veselšie.

- Bolo nesmierne horúco - všetko pivo, čo sme mali so sebou, bolo doslova prevarené. A bolo ho potrebné vypiť ešte pred vstupom do areálu. Nikomu nechutilo, len ja som sa snažil zachrániť (vypiť), koľko sa len dalo. Nehovorí sa mi to ľahko ale - zvyšok sa vylial. Toľká škoda...

- Na festivale bol aj Hiraxov stánok s tričkami, odznakmi a pod. Kuchty hľadal odznak v štýle "FICO JE KOKOT", na čo mu Hirax povedal: "Nie je, ale urobím!". A našli sme odznak ako stvorený pre Kenza - "Som jebnutý". Po objavení tohto odznaku bol po ňom z našej strany veľký dopyt. "Aj ja mám taký!" ukázala jedna baba na svoj odznak "Som jebnutá", keď si ho kupoval aj Fonzy.

- Po celom festivale sa tam pohybovali samí Jurkovia - no fakt, Jurko tam mal asi 4 dvojníkov a desať dvojníčiek :-D


- Jedno z najlepších tričiek, aké tam bolo: PUNK IS DEAD! Tak to už je fakt vrchol recesie prísť s takým tričkom na punkový koncert. Keby nemal ten chalan číro a iné punkové doplnky, tak by určite od niekoho dostal na piču.

- Konflikt prežil asi svoj najhorší koncert. Jury bol po niekoľkých rokoch po opici a nevládal spievať, vypadával mu hlas. Spočiatku chodil všade s minerálkou, potom si však dal pár pív a už nemal problém vyjsť na pódium a zaspievať si s SPS. JURY RULEZZZ!!!



- SPS - česká punková legenda - potešila asi najviac. Kuchty mi opisoval drobný happening, ktorý sa stal pred pódiom počas ich vystúpenia - jeden preliezol ohradu a začal pomaly utekať pred SBSkármi, aby ich odlákal. Kým boli preč, druhý týpek preliezol ohradu tiež a vbehol na pódium. Chvíľu si zaspieval s SPS, kým ho odtiaľ nestiahli. Čo sa týka sekuriťákov na HARDfeste - zaslúžia si pochvalu. Tolerantí chalani, žiadni vyholení náckovia.

BONUS - CESTA DOMOV
Tak to je kapitola sama o sebe :-D Vybrali sme sa z fesťáku okolo polnoci, hrali ešte nejaké posledné kapely, nič extra. A že ideme stopovať, lebo bus do Trnavy nám šiel až okolo 4:45. Bohužiaľ, stopovali sme asi do pol tretej a nič. Tak sme to vzdali a ľahli sme na busku.


Asi o pol piatej sme sa zobudili a na buske už veľký dav pankáčov (stovka tam bola určite). V buse sme boli natlačení ako sardinky, človek sa ani držať nemusel - nemal kam spadnúť. No kým všetci do busu nastúpili, tak to trvalo aspoň polhodinu. Šofér už pýtal lístky štýlom "daj koľko máš".

Keďže sa nastupovanie na bus predĺžilo, do Trnavy sme došli okolo pol šiestej a nestihli sme spoj do Rožňavy. Nevadí, do 11-tej máme čas. Čo teraz? Smer - Tesco. Samozrejme, pešo krížom cez celú Trnavu. Tam sme si nakúpili nejaké potraviny, sadli sme si pred Tesco a všetko pokojne zjedli, kým neprišiel pán SBSkár a slušne nám oznámil, aby po nás nezostal bordel. Som rád, že to bral zo srandy.

Po výdatných raňajkách sme sa vrátili do parku pri autobusovej stanici a trochu sme si tam zdriemli:




Keď som sa zobudil, uvidel som Fonzyho, ako sa rozpráva s jedným starším cigánom v rozopnutej oranžovej košeli a s tetovaním. Spýtal sa ma, ako sa mi spalo. No predstavte si, že sa zobudíte v Trnave na lavičke a niekto sa vás pýta, ako sa spalo. Postupne sa zobudili aj Jurko a Kuchty. Ani im nejak nedochádzalo, že kto to je. Keď boli všetci hore, začal:
"Viete, chalani, ja som teraz na vychádzke, lebo som na dva roky zavretý tu v Leopoldovskom väzení..."
"No super," hovorím si. Jurko sa ho nadšene spýtal:
"A za čo sedíte?"
"Tak viete, dvaja skíni mi chceli tuto v parku znásilniť ženu a tak som ich zbil, ale tak, že ma zavreli. A ja som teraz na vychádzke," pokračoval, "a potreboval by som nejaké drobné..."
Ach, no jasné, socka. TAk sme mu dali nejaké drobné, len aby konečne vypadol. Ináč, dve veci, čo sa týka toho parku: na jednej lavičke som našiel krásne veľké tričko JIM BEAM, v ktorom teraz spávam na internáte. A za druhé - z neznámych príčin boli po celom parku rozbité melóny.


Tak to je asi všetko o HARDfeste. Keby niekoho ešte niečo napadlo, nech píše do komentárov. HAUK!

FOTO: Fonzy

Žiadne komentáre: